معایب پنجره کشویی یو پی وی سی

پنجره های کشویی یو پی وی سی ریلی یکی از پرکاربرد ترین انواع این محصولات در صنعت ساختمان سازی هستند که دارای یک سری معایب و مزایا هستند. در این مقاله قصد داریم تا با معایب این یراق آلات آشنا شویم.

معایب پنجره UPVC ریلی چیست؟

پنجره های یو پی وی سی ریلی دارای مزایای متعددی هستند و به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی طرفداران زیادی دارند. از مهم ترین مزایای این پروفیل ها می توانیم به باز و بسته شدن راحت آن ها اشاره کنیم. این نوع یراق آلات ظاهر بسیار زیبایی دارند و در هر نوع ساختمانی قابل استفاده هستند. در فضا های کوچک که امکان دسترسی محدود است نیز می توان برای ایجاد فضای بیشتر از این نوع پروفیل ها استفاده نمود. علاوه بر این ها، برای نصب هر نوع پرده ای مناسب هستند و مشکلات باز و بسته کردن پنجره با وجود پرده در آن ها وجود ندارد.

اما در کنار مزایا و کاربرد های گسترده ای که پروفیل های یو پی وی سی دوجداره ریلی یا کشویی دارند، یک سری معایب نیز برای آن ها تعریف می شود که باعث برخی محدودیت های استفاده از آن ها می شود. مهم ترین ایرادی که می توان از این نوع یراق آلات گرفت، بحث عایق نبودن آن ها است. در پنجره های یو پی وی سی دوجداره عایق خوبی به کار نرفته است که همین امر باعث اتلاف انرژی ساختمان و ورود گرد و خاک و صدا های بیرون به داخل می شود. استفاده از این نوع پنجره ها به خصوص در مناطقی که آلودگی هوا زیاد است، مناسب نیست. تولید و عرضه پروفیل های یو پی وی سی در اروپا به دلیل همین عیبی که در آن ها وجود دارد، متوقف شده است، زیرا فقط 70 درصد توانایی عایق بودن در برابر گرد و خاک و آلودگی های محیط اطراف را دارند.

معایب پنجره UPVC ریلی چیست؟

از دیگر معایب یراق آلات دوجداره یو پی وی سی این است که امکان تمیز کردن کامل آن ها وجود ندارد، زیرا همیشه یک قسمت از این پروفیل ها کثیف باقی می ماند. در پروفیل های قدیمی تک جداره که در ساختمان های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفتند، هر کدام از لنگه ها به راحتی باز می شدند. در این نوع پنجره ها، پس از این که شیشه را تمیز می کردند، لنگه یراق به سر جای اول خود بر می گشت. در مدل های جدید که تحت عنوان پروفیل های دوجداره یو پی وی سی ترمال بریک عرضه می شوند، تمیز کردن لنگه ها به راحتی امکان پذیر نیست.

مدل ریلی یا کشویی در پروفیل هایی که دارای ابعاد خیلی بزرگ هستند، مناسب نیست؛ همچنین در پنجره هایی که اندازه کوچکی دارند نیز با مشکلاتی مواجه می شود. در یراق آلات های بزرگی که از مدل ریلی برای طراحی آن ها استفاده کرده اند، امکان وجود درز و شکاف در لا به لای چارچوب پروفیل بعد از گذشت مدت کوتاهی وجود دارد که باعث هدر رفت انرژی ساختمان می شود. علاوه بر این، استفاده از مدل های ریلی بزرگ، باعث کاهش عمر و دوام آن ها نیز می شود. در پروفیل هایی که اندازه ای بسیار کوچک دارند نیز امکان استفاده از مدل ریلی بسیار سخت می شود.

در فصل بهار که هوا معتدل و مناسب است، حضور حشرات مختلف در محیط خانه دور از ذهن نیست. در این صورت معمولا می توان با نصب توری هایی در چارچوب یراق از ورود آن ها جلوگیری کرد؛ اما در مورد پروفیل های دوجداره یو پی وی سی، امکان نصب توری وجود ندارد. چفت و بست این نوع از پنجره ها نیز در مقایسه با مدل های دیگر بسیار سست تر است. از دیگر معایبی که برای این نوع یراق آلات می توانیم ذکر کنیم، قاب سنگین آن ها است که نصب آن ها را با مشکل مواجه می کند. در این مدل ها اگر از غلتک های مناسب و با کیفیت استفاده نشود، بازشو آن به راحتی حرکت نمی کند. علاوه بر این ها، در پروفیل های دوجداره یو پی وی سی هنگام وزش باد، صدای زوزه شنیده می شود.

معایب پنجره UPVC ریلی چیست؟

چگونه معایب پنجره دوجداره UPVC ریلی را برطرف کنیم؟

همان طور که گفتیم، پروفیل های یو پی وی سی دوجداره در مدل های ریلی، با معایب مختلفی همراه هستند که باعث محدودیت استفاده از آن ها می شود. اما امروزه راه حل هایی برای جبران این معایب وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها، می توان استفاده های زیادی را از این نوع پروفیل ها به عمل آورد.

یکی از راه حل ها این است که طراحی هر دو لنگه پروفیل ریلی به صورت بازشو باشد. در این صورت می توان هر دو لنگه را بر اساس نیاز، باز و بسته کرد. این کار بیشتر برای تمیز کردن شیشه ها کاربردی است. پنجره های دوجداره ریلی دارای انواع و مدل های مختلفی هستند که در صورت آشنایی با این مدل ها، می توانید در مناطق مختلف استفاده های اصولی را از آن ها داشته باشید. به دلیل عدم عایق بندی کامل پروفیل های یو پی وی سی دوجداره ریلی، استفاده از آن ها در مناطق سردسیر با مشکلاتی از قبیل اتلاف انرژی همراه است. اگر در چنین شرایطی به استفاده از این نوع پروفیل ها علاقه دارید، می توانید از مدل هایی مانند پنجره لیفت یا انواع مدل های فولکس واگنی استفاده کنید که نسبت به دیگر مدل ها، گرما و حرارت بیشتری را در خود نگه می دارند. همچنین در مناطق با آب و هوای معتدل نیز می توانید از انواع مدل های این پنجره استفاده کنید. برای این که با مشکلاتی از قبیل بروز درز و شکاف در پنجره مواجه نشوید، بهتر است که ارتفاع بیشتر از 2 متر را برای آن در نظر نگیرید. عرض این پنجره ها نیز با عرض های کمتر از 4 متر مناسب تر است.

چگونه معایب پنجره دوجداره UPVC ریلی را برطرف کنیم؟

از آن جایی که یراق آلات یو پی وی سی ریلی داری قاب سنگینی هستند، لذا استفاده از آن ها در قسمت های بالای ساختمان و یا طبقات بالا توصیه نمی شود. همچنین به منظور تمیز کردن راحت در این مدل ها، می توانید لنگه فیکس آن را به صورت بازشو مخفی بگذارید تا برای تمیز کردن هر دو لنگه پنجره کار سختی نداشته باشید. اصفهان فلوت تولید کننده انواع پنجره های دوجداره یو پی وی سی در مدل های مختلف است که امکان خرید غیر حضوری این محصولات را فراهم کرده است. شما می توانید یراق آلات مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت و بالا ترین کیفیت از این گروه تولیدی تهیه نمایید.

دیدگاه ها  
jalebe az chand nafar ke cmiporsidam migiftn upvc behtare mamnon ke tozih dadin
افزودن دیدگاه