چگونه پنجره کشویی را تمیز کنیم

برای داشتن نمایی زیبا و جذاب تهیه محصولات باکیفیت به تنهایی کافی نیست. بدیهی است که نظافت و پاکیزگی آن ها اهمیت قابل توجهی دارد. یک پنجره مدرن و جذاب در صورت کثیف بودن زیبایی خود را از دست می دهد. گاهی تمیز کردن پنجره ها دشوار است. این امر درباره مدل های جدید بیش تر صدق می کند. یکی از انواع پنجره های دوجداره کشویی نام دارد. اگر در خانه یا دفتر خود این مدل پنجره ها را دارید، حتما با مشکل تمیز کردن آن ها مواجه هستید. نگران نباشید. در این مقاله از وب سایت اصفهان فلوت صفر تا صد مراحل پاک کردن این پنجره ها بررسی شده است. با ما همراه باشید.

تمیز کردن شیشه دوجداره پنجره کشویی

توجه به پاکیزگی محیط زندگی اهمیت زیادی دارد. نه تنها منزل شخصی بلکه دفتر و محیط کار نیز باید همیشه تمیز باشد. یکی از نکات مهم و اساسی که در تمیزکاری نباید از یاد برود پاک کردن پنجره ها است. تمیز کردن شیشه های معمولی پیچیدگی خاصی ندارد. این کار به راحتی و با صرف زمان اندکی قابل انجام است. اما این امر درباره شیشه های کشویی صدق نمی کند. این شیشه ها از نظر ساختاری تفاوت عمده ای با مدل های دیگر دارند. از این رو پاک کردن آن ها اندکی متفاوت است. جای نگرانی نیست. با طی کردن چند مرحله ساده به صورت اصولی قادر خواهید بود شیشه های دوجداره کشویی خود را تمیز کنید. برای انجام این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تمیز کردن شیشه

اولین قدم برای پاک کردن پنجره ها تمیز نمودن شیشه ها است. از آنجایی که شیشه ها نمای اصلی پنجره ها به حساب می آیند باید به خوبی تمیز شوند. پاک کردن شیشه ها کار پیچیده ای نیست. برای انجام این کار می توانید از شیشه پاک کن استفاده نمایید. با این ماده تمیزکننده و دستمالی تمیز قادرید شیشه را برق بیندازید. به جای دستمال بهتر است از روزنامه استفاده کنید.

برای از میان بردن لکه های سخت می توانید از سرکه استفاده نمایید. سرکه را به صورت اسپری بر لکه مورد نظر بپاشید. اجازه دهید پنج دقیقه بگذرد. سپس می توانید با دستمالی تمیز لکه را پاک کنید. اگر با این روش نتوانستید لکه را پاک نمایید، از تیغ برای زدودن آن استفاده فرمایید. احتیاط را فراموش نکنید. دقت داشته باشید که خراشی بر شیشه نیفتد. فقط کناره های لکه را با استفاده از تیغه بتراشید. پس از آن با دستمالی تمیز لکه را پاک کنید.

تمیز کردن شیشه دوجداره پنجره کشویی

  • پاک کردن چارچوب

تمیز کردن فریم ها به اندازه پاکسازی شیشه ها اهمیت دارد. چراکه چارچوب پنجره بر ظاهر آن تاثیر می گذارد. برای پاک کردن فریم ها پنجره را باز نمایید. این کار برای تمیز کردن قسمت های داخلی چهارچوب بسیار حائز اهمیت است. پاک کردن گرد و غبار از فریم ها با یک دستمال انجام می شود. اگر روی قاب لکه دیدید، می توانید با آب گرم آن را پاک کنید. پس از شستن قاب آن را به خوبی خشک نمایید.

  • تمیز کردن ریل ها

همان طور که می دانید پنجره های کشویی از شیارها و ریل های مخصوصی ساخته شده اند. از آنجایی که این پنجره ها دارای عایق بندی مستحکمی هستند نفوذ گرد و غبار به شیارها کار ساده ای نیست. با این حال هرازگاهی باید این شیارها را تمیز کرد. پاک نمودن این قسمت ها در پنجره های کشویی سخت ترین مرحله در انجام کار است. این شیارها بسیار باریک هستند. برای همین پاک کردن آن ها با دستمال تقریبا غیرممکن است. روش های جالبی برای پاک کردن شیارها وجود دارند. در ادامه به طور مفصل به بررسی این راه ها می پردازیم.

تمیز کردن شیشه دوجداره پنجره کشویی

استفاده از جوش شیرین و سرکه برای پاک کردن شیارها

جوش شیرین و سرکه ترکیبی فوق العاده برای تمیزکاری است. از این محلول شگفت انگیز می توان در پاک کردن ریل های پنجره کشویی استفاده کرد. برای انجام این کار ابتدا باید پودر جوش شیرین را بر ریل ها بریزید. سپس سرکه را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که میزان سرکه نباید بیش از حد باشد. برای همین بهتر است آن را بر پودر اسپری کنید. این محلول برای اثرگذاری نیاز به اندکی زمان دارد. بنابراین پنج دقیقه به محلول یا ریل ها دست نزنید. اجازه دهید سرکه و جوش شیرین بر شیارها بمانند. پس از آن قادرید گرد و خاک و آلودگی های موجود بر شیارها را پاک کنید. برای انجام این کار می توانید از مسواک یا فرچه کوچک استفاده نمایید. پس از اتمام کار ریل ها را با یک دستمال خشک کنید.

استفاده از بخارشو برای تمیز نمودن شیارها

دستگاه های مخصوصی برای تمیزکاری تولید شده اند. به منظور پاک کردن شیارهای پنجره کشویی می توانید از دستگاه های بخارشو استفاده کنید. این دستگاه عملکرد فوق العاده ای دارد. اگر پس از یک بار استفاده از نتیجه کار راضی نبودید، مجددا با بخارشو فرآیند تمیزکاری را تکرار کنید. معمولا شیارها همان بار اول تمیز می شوند. با این حال ممکن است به دلیل آلودگی شدید هوا ریل ها بسیار کثیف باشند. در این صورت نیاز به تکرار دارید. نحوه انجام کار بسیار ساده است. بخار دستگاه باید مستقیما روی ریل ها قرار گیرد. دستگاه را در جهت شیارها حرکت دهید. گرمای بخار لکه ها را از جای در می آورد. تنها کاری که باید انجام دهید پاک کردن لکه ها با دستمال است.

استفاده از بخارشو برای تمیز نمودن شیارها

تمیز کردن پنجره های دوجداره کشویی کمی پیچیده است. به دلیل ظاهر متفاوت این محصولات این احتمال وجود دارد که قسمت هایی از پنجره به خوبی تمیز نشوند. دست و پنجه نرم کردن با این معضل به امری پردرسر و طاقت فرسا تبدیل گشته است. در این مقاله به بررسی نحوه مواجهه با این مشکل پرداختیم. چگونه پنجره کشویی را تمیز کنیم؟ این مقاله از وب سایت اصفهان فلوت پاسخگوی این پرسش اساسی بود. در صورتی که قصد خرید پنجره های دوجداره کشویی را دارید، می توانید مدل های مختلف این محصول را از اصفهان فلوت خریداری نمایید. برای انجام این کار کافی است با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه ها  
ممنون من همیشه این مشکلو داشتم
افزودن دیدگاه